Hello Kitty, Bad Badtz-Maru

.

.

Tuesday 26 May 2015

POWERPOINT

Assalammualaikum Dan salam sejahtera semua . Kali ni Tema koy untuk kome semua ialah powerpoint . Oleh itu , aku akan ceghita pasal 'ppt' untuk presentation lah ye . Sebab taktau nak tulis pasal apa . Aku punya group untuk presentation ppt tu ialah group yang ke-8 . Tajuk ppt kitrng ialah DK/BS pasal dewan kuliah dan bilik seminar. Aku handle bahagian video dalam task ni ,So aku yang edit2 video semua , TERLALU...... banyak dugaan masa kitorng buat video utk ppt presentation tu . Antaranya ialah , At first , kitorg rakam guna hndphone . dan dah habis rakam dari 1st scene sehingga lah scene yang terakhir . masa nak edit tu . kumpul2 semua video .bila tgok nalik , baru teringat yang peraturan sir ttg video kenalah ;andscape semua . DAnnnnnnn malangnya ada video yang kitorg rakam potrait . faham tak perasaanya macam mana? taik betul . Dah penat rakam2 semua dgn scene2 yang ,merbahaya . huwekkk .terpaksa kitorg rakambalik . So aku buat keputusan rakam balik semua video guna camera Gopro . sebab lagi kualiti plus semua akan automatic landscape . So tak yah pening2 tersalah rakam  .Terpaksa lah kitorg buat balik semula termasuk dgn scene2 yang merbahaya semua tu . Tu dah satu dugaan . Dugaan seterusnya ialah , masa nak edit semua video tu . kena guna Gopro editor .  . tambah lagi satu masalah . Gopro editor aku tak boleh buka n run dalam laptop yani sebab berat n besar sangat . So aku terpaksa guna laptop ehem aku . sebab mengada sangat gopro studi ni nak kena guna laptop mahal2 je . hahah .udah tu . aku buat2 n edit2 . Nak editnya pulak puny lah payah gila nak mati . Tak susah sngt cuma nak tggu dia convert video n masa nk export tu agak bertahun lah aku tggu . nasib baik bukan masa grad baru dia habis export . haha . SO , aku pun guna kan ke tak seberapa kreatif aku ni utk edit video2 tu and masukkan music and sound background yang sesuai . Bial dah siap semua tu. Kitorng pun tunjuk lah dekat sir .Sir pun suka just ada sikit2 yang kena edit 2 . So aku buat last touch up before the last day presentation , .Pada hari presentation . Aku sangat lah berharap video tu boleh run takut je sebab  berat sngt tak bpleh run and sekat2 . Bersyukur sangat sebab everything run just like the plans . Alhamdulilah . okay tu je .ceq nak habiq mai . Assalammualaikum .

No comments :

Post a Comment